Συμβουλές αυτo-ενδυνάμωσης για να ΕΥΤΥΧΗΣΕΙΣ!

Εάν αντιμετωπίζετε συμπτώματα Ατοπικής Δερματίτιδας, μπορεί επίσης να αισθάνεστε και πολλά άλλα ψυχικά και συναισθηματικά συμπτώματα. Μπορεί συχνά να έχετε πει όχι σε κάποιες κοινωνικές εξόδους, λόγω μιας επώδυνης έξαρσης, ή μπορεί οι προσωπικές σας σχέσεις να επηρεάζονται και να δημιουργούνται παρεξηγήσεις. Μπορεί ακόμη και να νιώθετε ότι η καθημερινότητά σας έχει επηρεαστεί από αυτή την κατάσταση, και ότι αυτό σας έχει κρατήσει μακριά απ’ το να είστε ο εαυτός σας.
Εδώ θα δούμε πώς μπορείτε να ενδυναμωθείτε και να δημιουργήσετε έναν εσωτερικό μηχανισμό, ώστε να νιώθετε ήρεμοι και συγκεντρωμένοι, καθώς επίσης και να αισθάνεστε αυτοπεποίθηση μέσα στους κοινωνικούς σας κύκλους.

Αυτή είναι η ζωή σας και σας αξίζει να τη ζήσετε με τον καλύτερο τρόπο!

Παρακάτω παρουσιάζονται “συμβουλές αυτο-ενδυνάμωσης” που θα σας βοηθήσουν.

Αναρωτηθήκατε ποτέ, “Γιατί σε εμένα;”;

Εάν αισθάνεστε ντροπή ή ευθύνη για την κατάστασή σας, να ξέρετε ότι δεν είστε οι μόνοι. Είναι σύνηθες φαινόμενο οι άνθρωποι να κατηγορούν τον εαυτό τους για αυτό που βιώνουν. Να θυμάστε ότι δε φταίτε εσείς.

Είναι εύκολο να νιώσετε μόνοι σε αυτήν την κατάσταση και ότι δε σας ακούνε ή δε σας καταλαβαίνουν οι άνθρωποι γύρω σας. Ας κάνουμε ένα βήμα πίσω για μια στιγμή, και ας δούμε την εικόνα πιο σφαιρικά. Δεν είστε μόνο εσείς. Υπάρχουν πάρα πολλά ακόμα άτομα που ζουν με την ίδια πάθηση, την ατοπική δερματίτιδα. Είστε μέρος μιας πολύ μεγαλύτερης κοινότητας ανθρώπων που μπορεί επίσης να έχουν αναρωτηθεί γιατί αντιμετωπίζουν αυτήν την κατάσταση. Είναι φυσιολογικό να νιώθετε ότι είστε μόνοι σε αυτό που περνάτε και ότι οι υπόλοιποι δε σας καταλαβαίνουν. Είναι εντελώς φυσιολογικό να αισθάνεστε ότι οι γύρω σας δεν μπορούν να καταλάβουν το πρόβλημά σας ή να φοβάστε ότι θα παρεξηγήσουν τις ανάγκες σας που σχετίζονται με αυτό. Όταν ρίξετε μια δεύτερη ματιά πέρα από το κοντινό σας περιβάλλον (την οικογένεια και τον κύκλο των φίλων σας), θα δείτε ότι υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι που αντιμετωπίζουν παρόμοια συμπτώματα και καταστάσεις και ότι αυτοί οι άνθρωποι σας καταλαβαίνουν. Επίσης θα δείτε ότι είστε κομμάτι από κάτι πολύ μεγαλύτερο από εσάς.

Επομένως, τι είναι πιο σημαντικό απ’ το να αναρωτιέστε “Γιατί σε εμένα;”; Πιο σημαντικό είναι να αρχίσετε να μαθαίνετε περισσότερα για αυτήν την κατάσταση και να νιώσετε δύναμη.

Ένα από τα πρώτα βασικά βήματα για να νιώσετε περισσότερη δύναμη είναι να αρχίσετε να αλλάζετε την προσωπική σας προοπτική από το «Γιατί σε έμενα;» στο «Εγώ είμαι». Και τα δύο αυτά σύνολα λέξεων είναι εξίσου ισχυρά, και έχουν τεράστιες επιπτώσεις στην ψυχική και συναισθηματική σας κατάσταση.

Οι λέξεις που χρησιμοποιείτε προέχονται από τις πεποιθήσεις σας και αλληλοεπιδρούν στη ζωή σας. Οι λέξεις “Γιατί σε εμένα” σας τοποθετούν σε μια νοοτροπία «θύματος», με συνέπεια να σας κάνουν να νιώθετε ανίσχυροι και αβοήθητοι. Οι λέξεις “Εγώ είμαι”, ακολουθούμενες από το πώς θέλετε να νιώθετε, είναι ισχυρές και όταν επαναλαμβάνονται μπορούν σε βάθος χρόνου να επηρεάσουν τις συνήθειές σας, τις αντιδράσεις σας, ακόμα και την προσωπικότητά σας. Το να επιλέξετε προσεκτικά τις λέξεις, τις σκέψεις και τις πεποιθήσεις σας με έμφαση στο πώς εσείς θέλετε να νιώθετε, είναι πολύ πιο παραγωγικό σε κάθε περίσταση της ζωής σας.

H εκπαίδευση είναι γνώση και η γνώση είναι δύναμη.

Όταν έχετε τις πληροφορίες στα χέρια σας, έχετε χειροπιαστά εφόδια, που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την αντιμετώπιση μιας κατάστασης, να βρείτε λύσεις, να απαλύνετε τα συμπτώματα ή ακόμα και να μάθετε πού να ρωτήσετε περισσότερα πράγματα για να αποκτήσετε ακόμα πιο πολλά εργαλεία στην προσωπική σας εργαλειοθήκη. Υπάρχουν τόσα πολλά διαθέσιμα εφόδια, περισσότερα τώρα από ποτέ, στη διάθεσή σας, (όπως για παράδειγμα αυτός ο ιστότοπος) που μπορούν να σας εφοδιάσουν με τις απαραίτητες γνώσεις, έτσι ώστε να νιώσετε μεγαλύτερη δύναμη καθώς θα διαχειρίζεστε την ατοπική δερματίτιδα.

Η αυτο-ενδυνάμωση είναι το “κλειδί” στο να ζήσετε μια ζωή που θα αγαπάτε, θα είστε περήφανοι και θα είναι γεμάτη νόημα και σκοπό. Η αυτο-ενδυνάμωση μπορεί να έχει διάφορες μορφές, όπως:

    • Να ψάχνετε και να αποκτάτε πληροφορίες, για να είστε ενημερωμένοι για την κατάστασή σας.
    • Να είστε ενεργοί με την κατάστασή σας.
    • Να αναρωτιέστε: Τι θα χρειαστεί για να νιώσετε καλύτερα αυτή τη στιγμή;
      Τι εργαλεία έχετε στη διάθεσή σας; Από ποιον μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια;
    • Να γνωρίζετε πώς να ακούτε τον εαυτό σας. Να ρωτάτε στον εαυτό σας τις ακόλουθες ερωτήσεις, για να αποκτήσετε σαφήνεια σχετικά με το τι χρειάζεστε ανά πάσα στιγμή:


Τι νιώθω αυτή τη στιγμή;
Τι χρειάζομαι αυτή τη στιγμή;
Τι θα μου χρησιμεύσει αυτή τη στιγμή;

Αυτές οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις τους θα σας βοηθήσουν σε όλους τους τομείς της ζωής σας. Καθώς σχετίζονται με τη διαχείριση της Ατοπικής Δερματίτιδας, αυτές οι ερωτήσεις θα σας κάνουν να νιώσετε σαφείς και ευθυγραμμισμένοι με αυτό που χρειάζεστε ανά πάσα στιγμή και θα σας βοηθήσουν να είστε πιο ξεκάθαροι, στοργικοί και αντιληπτοί στον εαυτό σας και στον κοινωνικό σας κύκλο.

Η τήρηση ημερολογίου με τις εμπειρίες και τα συναισθήματά σας μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε βέβαιοι για αυτό που βιώνετε σχετικά με την Ατοπική Δερματίτιδα. Στο ημερολόγιό σας, μπορείτε να παρακολουθείτε τα συμπτώματα που έχετε βιώσει και τι συνέβαινε στη ζωή σας πριν ή κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης έξαρσης. Μπορείτε επίσης να παρακολουθείτε τις επιπτώσεις που έχουν τα συμπτώματα στα συναισθήματα και την καθημερινότητά σας.

Το ημερολόγιο είναι επίσης ένα εξαιρετικό εργαλείο όταν θέλετε να δουλέψετε με τον βαθύτερο εαυτό σας. Αυτός ο τύπος δραστηριότητας, όταν δηλαδή μαθαίνετε να γράφετε στο ημερολόγιό σας, μπορεί να σας βοηθήσει να απελευθερώσετε υποσυνείδητα τραύματα και συναισθήματα.

Τηρώντας ένα ημερολόγιο, έχετε επίσης πρόσβαση σε μια πιο αντανακλαστική και χαλαρή κατάσταση που σας αποκαλύπτει πώς νιώθετε και τι πραγματικά θέλετε. Η αποκάλυψη και αφομοίωση αυτών των ατομικών γνώσεων θα σας βοηθήσει στην επικοινωνία των συναισθημάτων, των αναγκών και των επιθυμιών σας σε σχέση με τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει όταν μοιράζεστε τους στόχους και τις ανάγκες σας με τον γιατρό σας.

Σε γενικές γραμμές το ημερολόγιο σάς βοηθά να έρθετε πιο κοντά σε αυτό που είστε και σε αυτό που θέλετε να είστε.

Μπορείτε να κρατήστε ένα ημερολόγιο με τις ερωτήσεις αυτο-στοχασμού και με τις απαντήσεις που δίνετε, αν θέλετε κάθε μέρα, με σκοπό να νιώσετε εσωτερική πνευματική διαύγεια. Μπορείτε επίσης να μοιραστείτε αυτές τις σκέψεις με τον θεραπευτή ή τον σύμβουλο ζωής (life coach) σας, εάν χρειάζεστε βοήθεια για την καλύτερη κατανόηση του τι αισθάνεστε και πώς να λάβετε τη βοήθεια που χρειάζεστε για να φτάσετε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Είναι κατανοητό ότι όταν έρχεστε αντιμέτωποι με την Ατοπική δερματίτιδα μπορεί να αισθάνεστε μόνος ή παρεξηγημένος από τον κοινωνικό σας περίγυρο. Μπορεί να έχετε βρεθεί αντιμέτωποι με άβολες ερωτήσεις σχετικά με την κατάστασή σας και πώς επηρεάζει αυτή τους άλλους γύρω σας. Αυτό μπορεί να σας κάνει να νιώθετε απομακρυσμένοι από τους φίλους σας, τον οικογενειακό σας κύκλο, τον σύντροφο και τους συναδέλφους σας στον εργασιακό σας χώρο. Με το να ενταχθείτε σε μια κοινότητα που σας καταλαβαίνει, όπως ο Σύλλογος Επιδέρμια, σημαίνει αυτομάτως ότι μπορείτε να λαμβάνετε υποστήριξη και να νιώθετε ότι ανήκετε σε μια ομάδα ανθρώπων που αντιμετωπίζουν τις ίδιες καταστάσεις με εσάς.

Η ένταξη στον σύλλογο μπορεί να σας προσφέρει λύσεις αλλά και υποστήριξη. Το να είστε ενεργός σε μια κοινότητα μπορεί να έχει επίσης μεγάλα οφέλη και για την ψυχική σας υγεία. Όντας κομμάτι κάτι μεγαλύτερου από εσάς, έχετε έναν υψηλότερο σκοπό, συγκέντρωση και την αίσθηση της συμμετοχικότητας.

Οι συνδέσεις βοηθούν στην καλύτερη συναισθηματική και ψυχική υγεία. Το να ανήκετε σε μια κοινότητα με συγκεκριμένο σκοπό μπορεί επίσης να σας δώσει πρόσβαση σε νέες πληροφορίες και ειδικούς, που μπορεί να κάνουν το ταξίδι σας πιο διαχειρίσιμο. Επίσης αποκτάτε την ευκαιρία να είστε κοντά σε άλλους και να δημιουργήσετε νέα δίκτυα και φιλίες με ανθρώπους που προσφέρουν αμοιβαία κατανόηση. Η ένωση με συνασθενείς, είτε σε ατομικό είτε σε διαδικτυακό επίπεδο, μπορεί να σας βοηθήσει να νιώσετε πιο δυνατοί ως προσωπικότητες και πιο ικανοί στο να διαχειριστείτε τις εκάστοτε κοινωνικές συνθήκες, έχοντας δίπλα σας μια κοινότητα ανθρώπων, που βρίσκονται στο δικό τους ταξίδι με την ατοπική δερματίτιδα.

Το άγχος είναι ένας από τους πιο βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη σωματική, ψυχική και συναισθηματική υγεία. Μπορείτε να αισθανθείτε θετικούς αλλά και αρνητικούς στρεσογόνους παράγοντες.

Οι θετικοί στρεσογόνοι παράγοντες μπορούν να σας βοηθήσουν να προχωρήσετε στην κατεύθυνση που θέλετε ή χρειάζεστε. Μπορεί για παράδειγμα να έχετε μια προκαθορισμένη προθεσμία για μια εργασία και ως εκ τούτου να ενεργείτε γρήγορα, προκειμένου να την τηρήσετε. Μπορεί να νιώθετε άγχος, όμως υπάρχει επίσης και η πιθανότητα να νιώσετε μια αίσθηση ολοκλήρωσης καθώς την υλοποιείτε. Το αρνητικό άγχος μπορεί να είναι αυτό που βιώνετε αν είστε π.χ. καλεσμένοι σε μία εκδήλωση και την ίδια μέρα έχετε ξυπνήσει με μια έξαρση που είναι πολύ ενοχλητική και επώδυνη. Νιώθετε δυσφορία και επίσης άγχος με το πώς θα ανταποκριθείτε στην πρόσκληση και τι θα σκεφτούν οι άλλοι για εσάς. Αυτό το είδος άγχους είναι κακό για την υγεία και την ευημερία σας και πρέπει να μετριαστεί. Ένας τρόπος για να μετριαστεί είναι η εφαρμογή ασκήσεων.

Τέτοιες μπορεί να είναι:

    • ασκήσεις αναπνοής
    • διαλογισμός
    • επίγνωση & πρακτική ενσυνειδητότητας
    • περπάτημα στη φύση
    • κινήσεις του σώματός με συγκεκριμένο τρόπο που να σας κάνουν να αισθάνεστε καλά
    • απαλό και χαλαρωτικό μασάζ

Όταν μάθετε να επαναφέρετε συχνότερα τον εαυτό σας σε μια πιο σταθερή κατάσταση, θα είστε πολύ πιο λειτουργικοί και πιο συγκεντρωμένοι. Έτσι θα σκέφτεστε πιο καθαρά και θα είστε πιο ήρεμοι.

Αφιερώστε χρόνο σε εσάς κάθε μέρα, ακόμα κι αν είναι μόνο για 5 λεπτά, για να εφαρμόσετε μερικές τεχνικές αυτό-φροντίδας. Αυτό μπορεί να είναι μια σειρά αναπνοών, μια σύντομη πρακτική διαλογισμού για να αποκτήσετε διαύγεια και συγκέντρωση, ή μια απλή περιποίηση επιδερμίδας, που θα σας κάνει να νιώσετε ενδυνάμωση και ένα αίσθημα φροντίδας.

Χρειάζεστε φροντίδα, και το μοναδικό άτομο που μπορεί να σας την προσφέρει σε κάθε περίπτωση, είναι ο ίδιος σας ο εαυτός!

Παρέχοντας στους εαυτούς σας αυτο-φροντίδα, δείχνετε πόσο σημαντική είναι η ύπαρξή σας και πόσο αξίζετε προσοχή, αγάπη και υποστήριξη. Ένα μικρό βήμα όπως αυτό μπορεί να αλλάξει και να διαμορφώσει την υπόλοιπη μέρα σας, γι’ αυτό κάντε το συχνά και όσο δυνατόν νωρίτερα μπορείτε.

Μπορείτε όταν ξυπνάτε να κάνετε τα εξής:

    • 5 λεπτά πρακτική διαλογισμού και οραματισμού για να θέσετε έναν στόχο για την ημέρα σας – πριν σηκωθείτε από το κρεβάτι
    • 5 λεπτά για να τεντωθείτε και να πιείτε νερό
    • Ρουτίνα περιποίησης 5 λεπτών (αυτό μπορεί να είναι για το δέρμα σας, τη φυσική σας κατάσταση ή την ψυχική σας υγεία)


Με αυτές τις 6 συμβουλές, όταν νιώθετε ότι χρειάζεστε υποστήριξη, θα έχετε στη διάθεσή σας μια μεγάλη προσωπική εργαλειοθήκη. Αυτή η υποστήριξη μπορεί να προέλθει από τους δικούς σας εσωτερικούς πόρους και από την κοινότητά σας. Έχοντας πρόσβαση σε όλα αυτά τα εργαλεία θα είστε αυτομάτως στη θέση του οδηγού, εφοδιασμένοι πλέον με περισσότερες γνώσεις και, όπως είδαμε παραπάνω, η γνώση είναι δύναμη! Από αυτή τη θέση ισχύος θα μπορείτε να βλέπετε πλέον τον εαυτό σας να διαπρέπει.

Πότε να απευθυνθείτε για περισσότερη βοήθεια:

Εάν αντιμετωπίζετε έντονα, μακροχρόνια ή άβολα συναισθήματα πίεσης, άγχους ή κατάθλιψης ή οποιοδήποτε άλλο συναίσθημα που διαταράσσει την καθημερινότητά σας, μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια. Κατανοήστε τι αισθάνεστε και δημιουργήσετε ένα πλάνο με προσανατολισμό τη βέλτιστη ευεξία.

Δόμνα Πουλίδου, Master Life Coach

Η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε από τον Σύλλογο Ασθενών Επιδέρμια, ύστερα από τη διάκριση του στον διαγωνισμό: «'Agents of Change' Atopic Dermatitis Challenge 2022, Ηelping strengthen the self-esteem of those living with AD», που διοργανώθηκε από τις Sanofi και Regeneron.

© 2024 Epidermia – ALL RIGHTS RESERVED | Privacy Policy | Cookies

DESIGNED AND DEVELOPED BY MDESIGNERS